۰۸/۰۱/۱۴۰۳

شش راهی که برای داشتن دست هایی زیبا باید بدانید

beautiful hands دست زیبا راه های داشتن دستان زیبا

دستان زیبا یکی از فاکتورهای زیبایی هستند .

دستان با گذشت زمان و تغییر آب و هوا و قرار گرفتن در معرض آلودگی های زیبایی خود را از دست میدهند.با رعایت نکاتی ساده میتوانیم به حفظ زیبایی دست هایمان کمک کنیم.

هوای خشک رطوبت موجود در پوست شما را از بین می برد. این اتفاق در ماه های زمستان در آب و هوای خشک  وحتی در مکانهای دارای هوای بسته  مانند هواپیما و مراکز خرید در تمام طول سال رخ می دهد.

آب روغنهای طبیعی پوست را از بین می برد. افرادی که دست های خود را زیاد میشویند به عنوان مثال ، کسانی که در صنایع بهداشتی کار می کنند  غالباً  دست های خشکی دارند.مواد شیمیایی نیز به پوست آسیب می رسانند. بعضی از انواع صابون ها (بخصوص میله های قدیمی و صابون های تجاری) می توانند باعث تغییراتpH تعادل پوست شده و باعث خشکی و ترک خوردگی شوند.

دستان زیبا

۱.درمقابل نور خورشید از دستان خود محافظت کنید:

خورشید دشمن شماره یک دست است و از آنجایی که دستها اغلب در معرض آن قرار دارند ، آسیب زیادی در  اثر اشعه ماوراء بنفش میبینند و باعث تغییر رنگ می شود. میشل هنری ، دکتر ، مربی بالینی پوست در کالج پزشکی ویل کورنل در شهر نیویورک ، می گوید: “قدرتمندترین دفاع ما در برابر مضرات نور خورشید استفاده از ضد آفتاب است ، که توصیه می کند در طول روز از ضد آفتاب با طیف گسترده ی SPF 30 استفاده کنید تا از ایجاد لکه جلوگیری شود. یک سرم روشن کننده با ترانکسامیک اسید در شب برای کاهش لکه های موجود روی دست هم بسیار کمک کننده است.

۲.کرم های مناسب استفاده کنید:

بسیاری از کرم های محافظتی که برای صورت خود خریداری میکنید برای روی دست های شما هم کاربرد دارند.کرم های ضد چروک وکرم های ضد پیری و آبرسان گزینه مناسبی برای جلوگیری از ظاهر شدن علایم پیری روی دستان شماست. سرم تقویت کننده اسید هیالورونیک گزینه مناسبی هستند.

همچنین بخوانید : پنج نکته ساده برای زیبایی چشم داشتن چشمانی زیبا

۳.غذای مناسب میتواند زیبایی هرچیزی را تضمین کند:

بسیاری از غذاهایی که برای بدن خوب هستند پوست را جوان تر نشان می دهند. داشتن رژیم متعادل که شامل غلات، میوه ها و سبزیجات همه رنگ و چربی های سالم هستند به حفظ پوست کمک خواهند کرد که شاداب و جوان به نظر برسند.

غذاهای ضد چین و چروک را بخورید که غنی از پروتئین، سلنیوم، آنتی اکسیدان ها هستند. این ها شامل غلات، میوه ها و سبزیجات، لوبیا و سبزیجات، قارچ، آجیل، روغن زیتون، روغن کانولا، و روغن کنجد و چای سبز می باشد.

به افزایش کلاژن و الاستین بدن از طریق خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین آ، ث و ایی هستند کمک کنید. سبزیجات سبز تیره، ، آوکادو ، پرتقال و سبزیجات، فلفل دلمه ای، و مرکبات را امتحان کنید.غذاهایی را بخورید که حاوی امگا و بیوتین باشند مقدار زیادی پیاز و هویج را به وعده های خود اضافه کرده، و بذر کتان را در سالاد و غلات بریزید.

محافظت از دست و پوست

۴.از مواد شیمیایی دوری کنید:

مواد شوینده یکی از بزرگ ترین دشمنان دستان شما هستند.برای دوری از آن ها حتما هنگام نظافت منزل یا شستن ظروف از دستکش مناسب استفاده کنید.

علاوه بر این موضوع انتخاب صابون مناسب شستشوی دست بسیار اهمیت دارد.استفاده از صابون های عطری به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود.پیشنهاد ما صابون هایی حاوی روغن های طبیعی و عصاره های گیاهی مثل آلوورا است. . برای خشک کردن دست ها ، آنها را به آرامی با حوله یا حوله کاغذی آغشته کرده و بلافاصله بعد از مرطوب کننده بمالید.   در استفاده از خشک کن هوای گرم احتیاط کنید زیرا این امر می تواند دست شما را بیشتر خشک کند.

برخی از متخصصان توصیه می کنند افرادی که بیش از ۱۲ بار در روز باید دست خود را بشویند ، شستشوی دست خود را با ژل مرطوب کننده یا دستمال مرطوب کننده انجام دهند. الکل موجود در ضد عفونی کننده ها می تواند خشک شود ، اما به اندازه استفاده منظم صابون و آب خشک نمی شود.

مراقبت از دست و پوست با محافطت کننده ها

۵. ژل ضدعفونی کننده دست های زیبای شما:

ژل ضد عفونی کننده دست گیاهی پوست را خشک نمی کند و در واقع به خاطر آلوئه ورا پوست را تغذیه می کند. همچنین به قدری ساده است که کودکان می توانند به شما کمک کنند آن را بسازید.

مواد لازم:

الکل ، ۱/۲ ق گلیسیرین ، ۱/۴ فنجان ژل آلوئه ورا ، ۱۰ قطره روغن دارچین ، ۱۰ قطره روغن درخت چای ، آب مقطر

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید و روی دست بزنید.

۶.درصورت خشکی پوست زمستانه از شیر استفاده کنید:

یک دستمال تمیز را با شیر مرطوب کنید وروی دست های خود بگذارید .به زودی شاهد تغییرات زیادی در سطح پوست خود میشوید.

منبع » گردشگری سلامت پارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *